مشاور منابع انسانی فرد متخصص و مجربی است که به طور کامل

در باب اهمیت برندسازی با نگاهی بر تازه‌سازی نشان تجاری سمت و سو

سمت و سو
طراح وب سایت
5 اردیبهشت 1403

اهمیت برند و برندسازی امروزه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. در دنیای رقابتی امروز، تنها کسب‌وکارهایی که با تسخیر قلب و روح مخاطبان و مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی به ارزش‌آفرینی می‌پردازند می‌توانند پابرجا و پایدار بمانند.
پیش از آنکه به سراغ مبحث تغییرات در هویت بصری داتین برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند، توسط انجمن بازاریابی آمریکا (1955) آغاز می­کنم: «برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایزکردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.»
سال‌ها بعد، این تعریف از برند تکمیل شد. صاحب‌نظران این حوزه از جنبه‌های گوناگون آن را بررسی کردند که نمونه‌های آن عبارتند از: «برند مجموعه ­ای از انتظارات، خاطرات، داستان‌ها و روابطی است که که با هم جمع شده ­اند تا مشتری تصمیم بگیرد یک انتخاب بین دیگران انجام دهد.» (ست گوردین)

اهمیت برند و برندسازی امروزه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. در دنیای رقابتی امروز، تنها کسب‌وکارهایی که با تسخیر قلب و روح مخاطبان و مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی به ارزش‌آفرینی می‌پردازند می‌توانند پابرجا و پایدار بمانند.
پیش از آنکه به سراغ مبحث تغییرات در هویت بصری داتین برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند، توسط انجمن بازاریابی آمریکا (1955) آغاز می­کنم: «برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایزکردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.»

اهمیت برند و برندسازی امروزه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. در دنیای رقابتی امروز، تنها کسب‌وکارهایی که با تسخیر قلب و روح مخاطبان و مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی به ارزش‌آفرینی می‌پردازند می‌توانند پابرجا و پایدار بمانند

پیش از آنکه به سراغ مبحث تغییرات در هویت بصری داتین برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند، توسط انجمن بازاریابی آمریکا (1955) آغاز می­کنم: «برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایزکردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.»

اهمیت برند و برندسازی امروزه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. در دنیای رقابتی امروز، تنها کسب‌وکارهایی که با تسخیر قلب و روح مخاطبان و مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی به ارزش‌آفرینی می‌پردازند می‌توانند پابرجا و پایدار بمانند.
پیش از آنکه به سراغ مبحث تغییرات در هویت بصری داتین برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند، توسط انجمن بازاریابی آمریکا (1955) آغاز می­کنم: «برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایزکردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.»
سال‌ها بعد، این تعریف از برند تکمیل شد. صاحب‌نظران این حوزه از جنبه‌های گوناگون آن را بررسی کردند که نمونه‌های آن عبارتند از: «برند مجموعه ­ای از انتظارات، خاطرات، داستان‌ها و روابطی است که که با هم جمع شده ­اند تا مشتری تصمیم بگیرد یک انتخاب بین دیگران انجام دهد.» (ست گوردین)
و یکی از جالب توجه‌ترین تعاریف برند توسط جف بزوس ارائه شده است: «برند چیزی است که مردم درباره شما می‌گویند، وقتی که شما حضور ندارید.» در فرهنگ لغت برند نیز این مفهوم به عنوان درک فرد از محصول، خدمت، تجربه یا سازمان تعریف می‌شود.
با نگاهی به تمامی این تعاریف از برند می‌توان به این نکته کلیدی و مهم دست یافت: «برند ادراکی ذهنی و احساسی درونی است. تجربه­ ای است که افراد از یک پدیده یا مفهوم دارند. برند آن چیزی نیست که شما می‌گویید بلکه تجربه و ادراکی است که مشتریان و مخاطبان از شما دارند.»

اهمیت برند و برندسازی امروزه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. در دنیای رقابتی امروز، تنها کسب‌وکارهایی که با تسخیر قلب و روح مخاطبان و مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی به ارزش‌آفرینی می‌پردازند می‌توانند پابرجا و پایدار بمانند.
پیش از آنکه به سراغ مبحث تغییرات در هویت بصری داتین برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند، توسط انجمن بازاریابی آمریکا (1955) آغاز می­کنم: «برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایزکردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.» برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند به ارزش‌آفرینی می‌پردازند

مخاطبان منتظر نمی­ مانند شما هویت خود را خلق کنید، مخاطبان این هویت را برای شما می­ سازند و این هویت، الزاما هویت مطلوب و ایده ­آل شما نخواهد بود.

اهمیت برند و برندسازی امروزه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. در دنیای رقابتی امروز، تنها کسب‌وکارهایی که با تسخیر قلب و روح مخاطبان و مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی به ارزش‌آفرینی می‌پردازند می‌توانند پابرجا و پایدار بمانند.
پیش از آنکه به سراغ مبحث تغییرات در هویت بصری داتین برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند، توسط انجمن بازاریابی آمریکا (1955) آغاز می­کنم: «برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایزکردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.»
سال‌ها بعد، این تعریف از برند تکمیل شد. صاحب‌نظران این حوزه از جنبه‌های گوناگون آن را بررسی کردند که نمونه‌های آن عبارتند از: «برند مجموعه ­ای از انتظارات، خاطرات، داستان‌ها و روابطی است که که با هم جمع شده ­اند تا مشتری تصمیم بگیرد یک انتخاب بین دیگران انجام دهد.» (ست گوردین)
و یکی از جالب توجه‌ترین تعاریف برند توسط جف بزوس ارائه شده است: «برند چیزی است که مردم درباره شما می‌گویند، وقتی که شما حضور ندارید.» در فرهنگ لغت برند نیز این مفهوم به عنوان درک فرد از محصول، خدمت، تجربه یا سازمان تعریف می‌شود.
با نگاهی به تمامی این تعاریف از برند می‌توان به این نکته کلیدی و مهم دست یافت: «برند ادراکی ذهنی و احساسی درونی است. تجربه­ ای است که افراد از یک پدیده یا مفهوم دارند. برند آن چیزی نیست که شما می‌گویید بلکه تجربه و ادراکی است که مشتریان و مخاطبان از شما دارند.»

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. مهرداد کشمیری

    14 مرداد 1401

    به نظر من که خیلی خوب هستش .

    1. مهرداد کشمیری

      14 مرداد 1401

      عالیه

      1. عباس

        14 مرداد 1401

        بله عالیه به نظر من هم .

  2. عباس

    14 مرداد 1401

    بسیا مفیده

  3. مهرداد کشمیری

    14 مرداد 1401

    بسیار تنوع و کیفیت محصول بالا بود. از پک های بهداشتی هتلی با کیفیت شما بسیار راضیم تنوع در مدل ملزومات ، مدل و جنس پک ها عالی بود و همچنین تنوع در طــراحی سپاسگذارم، بسیار خرسندم که از طریق این سایت با شرکت شما آشنا شدم.

  4. مهرداد کشمیری

    15 مرداد 1401

    مطلب بسیار بس مفیدی هستش ممنونم ازتون

    1. مهرداد کشمیری

      15 مرداد 1401

      خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم . خیلی عالیه منم موافقم .