مشاور منابع انسانی فرد متخصص و مجربی است که به طور کامل

در باب اهمیت برندسازی با نگاهی بر تازه‌سازی نشان تجاری سمت و سو

مهرداد کشمیری
طراح وب سایت
اهمیت برند و برندسازی امروزه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. در دنیای رقابتی امروز، تنها کسب‌وکارهایی که با تسخیر قلب و روح مخاطبان و مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی به ارزش‌آفرینی می‌پردازند می‌توانند پابرجا و پایدار بمانند. پیش از آنکه به سراغ مبحث تغییرات در هویت بصری داتین برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند، توسط انجمن بازاریابی آمریکا (1955) آغاز می­کنم: «برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایزکردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.» سال‌ها بعد، این تعریف از برند تکمیل شد. صاحب‌نظران این حوزه از جنبه‌های گوناگون آن را بررسی کردند که نمونه‌های آن عبارتند از: «برند مجموعه ­ای از انتظارات، خاطرات، داستان‌ها و روابطی است که که با هم جمع شده ­اند تا مشتری تصمیم بگیرد یک انتخاب بین دیگران انجام دهد.» (ست گوردین)

اهمیت برند و برندسازی امروزه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. در دنیای رقابتی امروز، تنها کسب‌وکارهایی که با تسخیر قلب و روح مخاطبان و مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی به ارزش‌آفرینی می‌پردازند می‌توانند پابرجا و پایدار بمانند.
پیش از آنکه به سراغ مبحث تغییرات در هویت بصری داتین برویم، بحث را با تعریفی کلاسیک از برند، توسط انجمن بازاریابی آمریکا (1955) آغاز می­کنم: «برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایزکردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.»

مطالب مرتبط